NOS

Een uitdaging om de app te vernieuwen

De \ opdracht

Ontwerp de nieuwe NOS app waar de focus ligt op de jonge, individuele gebruiker, niet op de massa. Verbeter de informatievoorziening met context.

Jongeren zijn constant in beweging en hebben hun eigen voorkeuren. Daarop is ingespeeld met gepersonaliseerde headliners, filters en context-widgets met weer-, verkeer-, OV- en sportinformatie. En dat óók ieder met een eigen pagina.

Volledig De nieuwe NOS app bevat alles wat je wens. Een startscherm met de hoognodige, compacte informatie en op de achtergrond de uitgebreide voorzieningen.

Ieder onderdeel is gerelateerd aan jouw gebruik. De reis pagina houdt rekening met jouw manier van transport, de weer pagina verteld direct wanneer er een bui valt en de sportpagina’s houden uiteraard rekening met jouw favoriete club(s)!

Zo heb je altijd direct, compact, maar volledig, alle informatie tot je beschikking.

Interactief De app is op vele plaatsen interactief gemaakt om zo meer mogelijkheden te bieden. Niet iedereen wilt een heel nieuwsbericht lezen. Daarom is een samenvatting met één swipe beweging te verkrijgen. Daarnaast zijn de widgets in de gehele app interactief.

Natuurlijk bevatten de uitgebreide pagina’s ook interactieve mogelijkheden. Zo kan met een enkele swipi-beweging meer weer informatie opgevraagd worden of de details van een vertraging in het verkeer.

Het\ Proces

Eén uniforme stijl Bij de eerste schetsen hadden we meerdere weergaven in gedachte: Ochtend, middag en avond. Echter, uit onderzoek bleek dat het wisselen tussen deze stijlen lastig werd ervaren.

Uit eindelijk evolueerde ons ontwerp naar één scherm waar alle informatie, gesimpliceerd, gespecificeerd op context, wordt weergegeven.

De uitgebreide case-study bekijken?

Bekijk 'm hier

Andere \ projecten

img01

Motel Mozaïque

Mobiele applicatie voor het 'MoMo' festival

img01

Vodafone

Visueel ontwerp van de salestool voor Vodafone

img01

Rabobank

Visueel ontwerp van een landingspagina voor Rabobank